Součástí mnoha populárních časopisů je i část věnovaná módě. Nejedná se však jen o klasické ženské časopisy. Najdeme ji i v těch určených především mužům, jen s tím rozdílem, že se netýkají oblečení, nýbrž například automobilů.
Prakticky v každém oboru najdeme něco, co podléhá trendům. Může to být konkrétní typ šatů, značka automobilu, nebo i barvy, kterými si vyzdobíme dům na Vánoce. A mnoho lidí tyto trendy následuje, zejména proto, že chtějí zapadnout. Koneckonců, pro nás jako pro sociální druh platí, že se ve společnosti cítíme bezpečně, kdežto sami jsme zranitelní.
To vše je velmi dobře pochopitelné, ovšem můžeme se ptát, zda to platí i v dnešní době, kdy je vysoce vyzdvihována individualita a originalita, stejně jako chuť se odlišovat od ostatních. Koneckonců, zdálo by se, že právě lidé, kteří toto vyznávají, módě podléhat nebudou. Opak je však pravdou.
Je potřeba si uvědomit, že i individualismus je trend, který má jasná pravidla. A ačkoliv se může na povrchu zdát, že každý design je jedinečný, ať už mluvíme o oblečení, účesu či vybavení domácnosti, není tomu ve skutečnosti tak. Když se totiž podíváme blíže, zjistíme, že ve skutečnosti mají mnoho společného.
I zde totiž najdeme jasné vzorce, kterými se tito lidé řídí, a podle kterých je můžeme poznat. Jsou to například jasné, výrazné barvy, odvážné střihy či nezvyklé doplňky. Jedná se tedy v podstatě jen o další módní odnož, a to bez ohledu na to, co nám reklamy či média tvrdí. Samozřejmě se můžeme ptát i po příčinách tohoto trendu. Jsou jimi především velké nadnárodní firmy, které se snaží vydělat co nejvíce peněz. K tomu jim samozřejmě značně proměnlivá móda pomáhá, neboť díky tomu si lidé budou častěji kupovat nové výrobky. Jak se tedy z tohoto začarovaného kruhu dostat? Není to jednoduché, a vyžaduje to poměrně velkou dávku sebekontroly. Zároveň počítejte s tím, že se alespoň ze začátku nebudete cítit nejlépe. Výhodou však bude to, že ušetříte poměrně dost peněz, a to se rozhodně počítá.